חוק "מניעת מפגש עם עורך דין" יאפשר פגיעה בזכויות יסוד ללא בקרה הולמת

החוק, שעבר היום (13.12.10) בוועדת השרים לענייני חקיקה, יאפשר לרשויות הכליאה והתביעה להפריד למשך זמן ממושך יותר בין אסירים או עצורים לעורכי דינם, ללא החלטת שופט ובהתבסס על הערכות כלליות בלבד

לפני שנה פנתה האגודה לזכויות האזרח אל היועץ המשפטי של המשרד לביטחון פנים, והביעה התנגדות נחרצת לתזכיר הצעת החוק. מאז עבר תזכיר החוק שיפורים מסויימים, אולם ההצעה במתכונת שקיבלה היום את אישור ועדת השרים עודנה פוגענית וחמורה.

עו"ד לילה מרגלית מהאגודה לזכויות האזרח: "החוק הקיים כבר כולל הוראות בעייתיות, המאפשרות לשב"ס ולפרקליטות – ולאחר מכן בית המשפט – למנוע מאסיר להיפגש עם עורך דין מסוים למשך תקופה ממושכת, כאשר קיים חשד כי המפגש ינוצל לביצוע עבירות פליליות, או אפילו עבירות משמעתיות חמורות בכלא. הוראות דרקונית אלו כבר מאפשרות פגיעה מרחיקת לכת בזכותו של כלוא להיוועץ בעורך דין על פי בחירתו, על סמך חומר חסוי וללא הליך הוגן. כעת מבקש המשרד לביטחון פנים לשחרר את הרסן עוד יותר, ולאפשר התערבות פסולה בפעילות עורכי דין, גם כאשר אין חשד קונקרטי לביצוע עבירה כאמור. ההצעה גם מבקשת להאריך באופן משמעותי את משך הזמן שניתן להטיל המגבלות הללו – הן לפני קבלת אישור שיפוטי, והן על ידי בית המשפט – ובכך לכרסם באופן מסוכן בערובות המעטות שנועדו למניעת ניצול לרעה."

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,זכויות אסירים,זכויות בהליך הפלילי,זכויות במעצר ובחקירה

סגור לתגובות.